30 Ocak 2018 Salı

Türk Televizyonlarının Yeni Fenomeni:Sen Anlat Karadeniz


Dizi dünyasına hızlı bir giriş yaparak reytingleri alt üst eden yeni dizi Sen Anlat Karadeniz büyük bir kitlenin şimdiden dikkatini çekmiş durumda.

Yapımcılığını ve yönetmenliğini Osman Sınav,senaristliğini Nehir Erdem üstleniyor.

Dizinin Konusu:Nefes,8 yıldır Vedat'ın evinde mahkumdur.Babası tarafından Vedat'a 16 yaşında satılmıştır.Vedat Nefes'i takıntılı bir şekilde sevmektedir.Sevmekten çok dövmektedir desek daha doğru.Bir gün Vedat Karadenizli iş ortaklarını eve yemeğe çağırır.Yemekte Nefes'in dayak izlerine şahit olan bir kişi vardır:Tahir.Nefes izlerini Tahir'den saklamaya çalışır ama en sonunda dayağı yer.Artık daha fazla dayanamayacağını anlayan Nefes oğlunu da alarak Tahir ve ailesinin olduğu arabaya gizlice binip Sürmene'ye kadar gelir.

Dizinin dikkat çekmeye çalıştığı durum güzel aslında.Kadına şiddettin ne kadar berbat bir şey olduğunu,kaç kadının bu şiddete kurban gidip en sonunda canından olduğunu bizlere bir kez daha acı bir şekilde hatırlatılıyor.

Diziyi seven kitle ne kadar çoksa nefret edeni de bir o kadar var.Gösterilen sebep ise dayağa teşvik etmesiymiş.

Tartışılır.Ben sevdim mi?Sevdim.Uzun zamandır Karadeniz konseptiyle ilgili bir dizi çekilmiyordu o yüzden seyirci de özlemiş olsa gerek;en fazla ilgiyi Karadeniz seyircisi göstermiş.

Ben bu diziyle Y'tube'da çıkan bir sahne vesilesiyle tanıştım.İzlediğimde şok oldum ve birkaç dakika kendime gelemedim.Daha önce böyle şiddet içeren başka bir sahne izlememiştim herhalde.

Üşenmedim,Atv'nin yayın akışına baktım ve gece 1 ya da 2 gibi tekrarı olduğunu görünce o saate kadar bekledim ve izledim.

İzlediğime değdi.Her sahnesiyle ayrı güzeldi.Bir de Osman Sınav elinden çıkan bir dizi olunca,değmeyin keyfime.

Gelgelelim oyunculara.

Osman Sınav popüler olmayan yetenekli oyuncularla çalışmayı tercih ediyor.Bu konuda sonuna kadar arkasındayım.


Oyuncu Kadrosu

İrem Helvacıoğlu - Nefes

Ulaş Tuna Astepe - Tahir

Mehmet Ali Nuroğlu - Vedat

Sinan Tuzcu - Mustafa

Öykü Gürman - Asiye

Gözde Kansu - Eyşan



Bu dizide en çok göz dolduran kim derseniz,kesinlikle İrem Helvacıoğlu derim.İzleyince bana hak vereceksiniz.Nefes'in ağladığı her sahnede ben de ağladım.Uzun zamandır bir oyunculuktan bu kadar keyif almamıştım.

Kendisini Güneşin Kızları ve No:309 dizilerinden hatırlayabilirsiniz.Osman Sınav kendisindeki büyük yeteneği görmüş olmalı ki dizisinde başrol teklif etti.Çok da iyi yaptı çünkü zamanın popüler oyuncularından bu kadar iyi bir sinerji alamıyorum artık.Herkes de ego tavan ve bu beni çok rahatsız ediyor.İrem Helvacıoğlu'nun ileride öyle olmamasını umuyorum.


Ulaş Tuna Astepe'yi çoğu kişi bilmiyordu.Hepimiz sormuşuzdur izlerken ''Kim bu yahu?'' diye.Ön planda olduğu tek dizisi Karadayı'daki yan rolüydü.Ondan sonraki dizilerinde aynı istikrarı gösteremedi.Daha doğrusu diziler aynı istikrarı gösteremedi o yüzden olan bizim biricik Tahirimize oldu.

İlk başrolünün altından iyi kalktı Ulaş Tuna Astepe.Şaşırtıcı olan şudur ki Instagram'da 8.000 takipçiye sahipken diziden sonra 120.000 takipçiye ulaştı.Helal olsun!

İki başrolün en büyük eksisi yaşlarının fazla olması.İleride hangi yapımlarda ne kadar boy gösterebilecekler belli değil.Umarız bu güzel istikrarı gelecekte de devam ettirirler.

                                        

Sinan Tuzcu ve Öykü Gürman mükemmel bir ikili oluşturmuş.İki karakter de neşeli ve cıvıl cıvıl.



Gözde Kansu'yu hepimiz İçeride dizisinden hatırlıyoruz.Buradaki rolünü büyük iticilikle oynamış ve hakkından gelmiş.


Mehmet Ali Nuroğlu ise psikopat karakterini öyle bir canlandırıyor ki gerçek mi yoksa sahne için mi böyle davranıyor anlayamıyorsunuz.Sanırız 2018'in en psikopat karakteri seçilecek.

Çarşamba günlerinin vazgeçilmez dizisi Diriliş'ten sonra reytinglerde ikinci sıraya oturan Sen Anlat Karadeniz'i herkese tavsiye ediyorum.Mutlaka izlenmeli.Şu ana kadar tavsiye ettiğim dört kişinin dördü de izlediğine pişman değil.Bence siz de pişman olmayacaksınız.  


Ek bir not:Sen Anlat Karadeniz'in reytingleri birçok diziyi reyting çukuruna soktu ve final yapmaya yaklaştırdı.Bakalım sonuç ne olacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder