2 Temmuz 2016 Cumartesi

Çaylak Oyuncudan Mükemmel Bir Yapım:The Magician 2015


Kore film sektöründe yavaş yavaş iyileşme belirtileri görülmeye başlandı.Bunun kanıtlarından biri ise The Magician.Çaylak Yoo Seung Hoo'nun profesyonel anlamda oynadığı ilk başrol filmi.Baş aktrisimiz ise Go Ara.


Konusundan bahsedecek olursak;

Yoo Seung Ho,Joseon Hanedanlığı döneminde halkı eğlendiren ünlü bir sihirbazdır.Joseon Hanedanlığı Çin'e boyun eğmek zorunda bırakılmıştır bu yüzden Joseon Kralı kızını Çin Kralı ile evlendirmek zorundadır.Joseon Kralı ise bunu istememektedir;bu vesileyle uzak akrabalarının kızlarından birini (Go Ara) kızı olarak göstererek Çin Kralı ile evlendirecektir.Çin'e yapılan yolculukta kısa bir konaklama zamanında Seung Ho ile Go Ara karşılaşır ve yavaş yavaş birbirlerine aşık olmaya başlarlar.


Yoo Seung Hoo'yu I Miss You'da izlemiş,'Bu çocukta iş var.' demiştim.Haklı çıktığım içinse fena halde mutluyum.Başrolü Park Min Young ile paylaştığı Remember'ı izlemedim lakin eleştiriler olumlu yöndeydi.Bu filmle ise Yoo Seung Ho deyim yerindeyse devleşmiş.


Film hakkındaki yorumlarım;,
  • Öncelikle filmi altyazılı izlemelisiniz.Dublajlı halinin bu kadar çekici olduğundan şüpheliyim.
  • Standartların üstünde bir film olduğunu söyleyebilirim.Asya filmlerini çöpten farksız bulurum genelde lakin Yoo Seung Hoo filmi bir üst seviyeye taşımayı başarmış.
  • Film 2 saat ve ister istemez değişmeyen bir durağanlık var.Buna rağmen filmin sizi çeken bir yönü de var bu yüzden bırakamıyorsunuz.
  • Yoo Seung Ho ile Go Ara uyumuna bayıldım.
  • Go Ara'yı ilk defa izledim ve oyunculuğunu çok beğendim.
  • Yoo Seung Hoo rolüne müthiş bir aşkla bağlanmış.Adam sihirbaz olarak doğmuş sanki.
  • Bazı sahneler ziyadesiyle mübağalaydı.Joseon dönemi sihirbazlıklarının bu kadar ileri bir seviyede olduğunu pek sanmıyorum.
  • Filmde hoşuma giden repliklerden bir tanesi de Go Ara'nın şu repliğiydi:''Meraklı gözlerin olmadığı,kimsenin kimseyi satmadığı ve kimsenin beni yargılamadığı bir dünya istiyorum.''
  • Filmde Yoo Seung Hoo'nun saçlarına sinir olabilirsiniz (sizi suçlamam).Özellikle sağ gözüne indirilmiş perçemine.Özel bir nedeni var aslında.Bunu da film ilerledikçe anlayacaksınız.
  • Filmin final sahnesini hala kavrayabilmiş değilim.Eğer anlayan izleyicilerimiz olursa beni de bilgilendirsin lütfen :)
  • Bir insan bu kadar güzel gülebilir.Sırf bu gülüş için filmi yeniden izleyebilirim.Bakınız:









Filmi izlememek büyük bir kayıp değil ancak izlerseniz de pişman olmazsınız.Filmi izleyenleri aşağıdaki spoiler kısmına alalım :)


Not:Bu bölümden sonrası spoiler içerir.


  • En çok güldüğüm sahne ikisinin yokuş aşağı yuvarlandıktan sonra Go Ara'nın Seung Hoo'ya arkadan arkadan kafa atmaya çalışmasıydı.
  • Saçmalık olarak nitelendirdiğim yerlerden biri de görme engelli noona'nın sanki her şeyi görüyormuşcasına tavırlar sergilemesiydi.
  • Yan roldeki ikinci sihirbazdan nefret ettim.Allah'tan öldürdüler adamı da içim bir parça rahatladı.
  • Film mutsuz bir sonla bitseydi eğer filmi bu kadar göklere çıkaracağımı pek düşünmüyorum.
  • Final o kadar gayrimuayyen ki yorum bile yapamıyorum.


Sonuç olarak güzel film fakat burada filmden ziyade Yoo Seung Ho ön plana çıkmış.Yoo Seung Hoo'yu izlemiş olmak için bile izleyebilirsiniz.Film izlerseniz eğer buradayım,yorumlarınızı bekliyorum :)

4 yorum:

  1. Filmin sonunu bende anlayamadım. Belki şuan biliyorsunuzdur. Yani aslında anladim o yaşlı adam sihirbazdi da go arayı neden göstermediler. Sondaki çocuk kim keşke bunlar biraz da belirtilmiş olsaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izleyeli uzun zaman oldu ama finali nasıl yapmışlarsa hala aklımda :D
      Belki biz anlayamamışsızdır asıl olayı.İkinci defa izlersek bir ihtimal çözebiliriz bir şeyleri.

      Sil
  2. Yazınızı yeni okuma fırsatım oldu öncelikle emeğinize sağlık. Lakin bir şeyi belirtmek isterim. Başlığınızı hatalı buluyorum. Çaylak dediğiniz Yoo Seung Ho bu film çekildiği sırada oyunculukta 15. yılındaydı. Ayrıca ilk başrol filmi değil bu. Çocuk oyuncu olarak pek çok filmde başrol aldığı gibi lise döneminde de kendisinin başrol olduğu pek çok filmi de var. Yazınız için teşekkür ederim ama başlığınız hatalı. Askerlik sonrası olk filmi fakat kesinlikle çaylak değil. Go Ara'dan daha deneyimliydi hatta...

    YanıtlaSil
  3. Doğrudur efendim. Başlığımız biraz ilgi çekmek amacıyla yazılmıştı.

    YanıtlaSil