24 Mart 2018 Cumartesi

Kesinlikle Tanımalıyız:Simon Dominic


Son bir haftamı sadece Simon D videolarını izleyerek geçirdiğimi düşünürsek,artık bir Simon D hayranı olduğumu düşünüyorum.

Düşünmüyorum,kesinlikle öyleyim.

Peki kimdir bu Simon D?

Güney Koreliler iyi bilir ama K-Pop'ı (ya da K-Hiphop'ı) yurtdışından takip eden bizlerin pek bilmediği biri Simon Dominic.

Ünlü bir rapper olan Simon Dominic aynı zamanda  AOMG'nin CEO'su.Jay Park ile birlikte AOMG'yi yönetiyor.

Soldan sağa; Loco,Gray,Simon D,Jay Park

Simon Dominic ile tanışmam Show me the Money 5 sayesinde oldu.Sırf Zion T. için başladığım programda,Simon D gibi müthiş birini tanımış oldum.Ve çok mutluyum!

Zion T. - Simon D - Gray

Bu program dışında başka bir yerde denk gelsem seveceğimi düşünmüyorum çünkü rapten hoşlandığım pek söylenemez(di).

Birine kolay kolay fangirl'lük derecesinde takmam.Ergence bulurum,yapanları da eleştiririm acımadan. (fangirl oldu) G-Dragon'a düşkünlüğüm bile bu kadar değilken,nasıl oldu da bu ahjusshi'ye hayran oluverdim birden?Ben de anlayabilmiş değilim.

Birinden etkilenmek için illa da yakışıklı,boylu poslu olacak demiyorum..Benim için ilk kriter düzgün dili ve ses tonu.Eğer bunlar iyiyse,geri kalan hiçbir şeyin önemi kalmıyor. (damat adaylarına duyurulur)

Simon D'nin öyle bir ses tonu ve konuşma şekli var ki,o konuşurken ağzınız açık ekranı seyrediyorsunuz.Bakışlarını tanımlayacak tek bir sözüm yok zaten.


Busanlı olduğundan mı bilmiyorum Seul aksanıyla birlikte konuşmasını harmanlayınca ortaya müthiş seksilikte bir şey çıkıyor.

Tek beğendiğim yönü bu mu?Tabii ki değil.

İnsanları yönetme ve kontrol altına alma becerileri üst seviyede.Kibir gibi değil,daha farklı.Adam ortasını bulmuş bir şekilde.

Jay Park ile Simon D'yi yan yana koyuyorum,Jay Park yanında çocuk gibi kalıyor.Yetenek manasında değil.Duruşu,oturuşu,hal ve hareketleri,tavırları,bakışları...Kısaca önem verdiğim her şey bu adamda vücut bulmuş gibi.

Bence yönetme işinin %80'ini Simon D üstleniyor :) Jay Park sürekli albüm ve single çıkarıyor,promosyonlar yapıyor;bütün angarya benim zavallı Ssam D'ciğime kalıyor. (uyarı:bu bir şakadır,ciddiye almayınız)

Zavallı mı?Allah çarpar valla.

Neyse,girizgah fazla uzun oldu.Biraz da Simon Dominic hakkında ne var ne yok onları öğrenelim.

  • Gerçek adı Jung Ki Seok olan Simon Dominic 9 Mart 1984'de doğdu.Yani 34 yaşında ve burcu Balık.
  • Simon ismi Cezalandırıcı (Demolition Man) adlı filmde Wesley Snipes'in canlandırdığı Simon Phoenix'ten geliyor.Dominic ise vaftiz adı.
  • Kariyerine yer altı hiphop sahnesi K-Outa'da başladı.
  • 2009 yılında başka bir rapper E-Sens ile Supreme Team grubunu kurdu.Grup aktifken birçok ödül kazandı.Mnet Asya Müzik Ödülleri ve Golden Müzik Ödülleri'nde En İyi Yeni Erkek Grubu gibi üst düzey bir ödüle layık görüldüler.

  • 2013'te E-Sens'in kariyerine solo bir şekilde devam etmek istemesiyle grup dağıldı.Simon D grubun dağılmasından sonra çok kötü zamanlar geçirdi.
  • Supreme Team grubu Amoeba Culture'e bağlı bir gruptu.Simon Dominic'te bu şirketin bir sanatçısıydı haliyle.Grup dağıldıktan sonra Jay Park'ın yöneticisi olduğu AOMG'ye geldi ve ikinci CEO olarak kariyerine burada devam etmeye başladı.
  • Simon Dominic Amoeba Culture'den nefret ediyor.Şarkılarında olsun,tv şovlarında olsun her zaman bir şekilde laf sokmaya çalışıyor.Adama ne yaptılarsa artık.
  • Amoeba Culture Dynamic Duo tarafından kurulan bir şirket.Dynamic Duo Kore'nin en ünlü hiphop gruplarından bir tanesi.Simon D Show me the Money 5'te jüriyken Show me the Money 6'da Dynamic Duo jüri gruplarından biriydi.Aynı sezonda jürilik yapsalar kan çıkardı herhalde.
  • 2015 yılına kadar uzun bir ara veren Simon Dominic,2015 yılında Won & Only mini albümüyle geri döndü.Çıkardığı bu albüm,bugüne kadar çıkardığı albümlerden daha büyük bir başarı yakaladı.
  • 'Simon Dominic' isimli şarkısı üç gün içinde listelerde all-kil yaptı ve bir haftada Gaon'un dijtal grafiklerinde 2.sıraya kadar yükseldi.
  • 2016 yılında Show me the Money'a jüri olarak katılınca popülaritesi tavan yaptı.En güncel olduğu zamanı bu yıldı.
  • Popülaritesini destekleyen en büyük şey tükürdüğünü yalaması oldu sanırım.''Show me the Money'e asla katılmam.'' dedikten sonra katılması ve yarışmacılar tarafından kötü bir imajla mimlendikten sonra sevgi dolu gösterilerle yeniden kendine bağlaması,en güzel stratejilerden biriydi.Doğru veya yanlış olması tartışılır tabii.
  • Kavgalı olduğu rapperlardan biri de Swings.Her şey Swings'in Simon D'ye diss atmasıyla başlıyor ve sonra olaylar olaylar.Simon D verdiği bir röportajda ''O zamanlar toyduk,öfkeliydik ama şimdi daha adam akıllı düşünebiliyoruz.'' dedi.Kısaca aramız iyi demeye çalıştı.Dedi,ama bizler yuttuk mu?No no.
  • Birazda aşk hayatına girmek gerekirse...Lady Jane ile kaç yıllık sevgiliydiler bilmiyorum ama 2-3 yıl önce ayrıldılar.Ayrılıktan sonra uzun bir süre medyanın dilinden düşmediler ama herkes gibi bu ikili de zamanla unutuldu gitti. 
Bakışlara gel!
  • Birlikte seslendirdikleri 6.30 isimli şarkılarını ben çok beğendim.Daha çok Simon D'nin rapini ve sesini sevdim ama olsun.

2016 yılından sonra Simon D bir gitti pir gitti.Ortalarda hiç görünmedi doğru düzgün.Albümde çıkarmadı,tv şovlarına da katılmadı.Güncel olduğu tek konu AOMG konserleri oldu.

Ne zaman oldu bilmiyorum,Instagram'dan bütün gönderilerini de kaldırdı ve adamı iyice mumla arar olduk.Birisi Simon D ile fotoğraf paylaşır ya da snap atarsa,anca öyle görüyoruz.Bilinmez bir sessizliğe gömüldü tatlı veledim nedense.

Saçlarını sarıya boyattığı zamandan bir kare

Ama güzel bir haberim var.Gray (AOMG rapperlarından biri) kısa süre önce bir konserinde şu açıklamayı yaptı: ''Simon hyung şu aralar albüm hazırlığıyla çok meşgul.Hayranlarından uzak kaldığı için üzülse de yakın zamanda onu sahnelerde görebileceğiz.''

Umarım kısa zamanda geri döner sunbae Simon D.Özletti kendini.

Sildiği Instagram gönderilerinden birkaçı;

















2018 yılından;



Bu kız kim bilmiyorum ama içimde hiç hoş duygular oluşmadı -_-

Siz Simon D hakkında ne düşünüyorsunuz?

6 yorum:

  1. Bu adami sadece isim olarak biliyodum aslinda ne iyi nede cok kotu bi kariyer gecirmis ve gecirmeye devam ediyo 🤓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bütün ayrıntısıyla bilgilendiremedim daha.Hala araştırıyorum,bir şeyler öğrendikçe güncelleyeceğim :D

      Sil
    2. Olsun bu bile benim adam hakkinda bi fikir edinmeme vesile oldu guncelleyincede okurum artik😉

      Sil
    3. Az da olsa aydınlatabildiysem ne ala ^^

      Sil
  2. Son zamanlarda kendine geldi ve yeni projeler çıkartıyor. Artık onu sahalarda daha fazla göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım 2 gün oldu.Solo bir raple geri döndü Ssam D.Ben çok beğendim.K-Hiphop severlerin de beğeneceğini düşünüyorum.

      Sil