19 Şubat 2018 Pazartesi

Produce 101 | 1.Sezon


İlk Kore severler alt yapısını oluşturan bizler artık monoton ilerleyen Kore dizilerinden sıkıldığımız zamanlar saçma dediğimiz ama izlediğimizde daha çok bağımlısı olduğumuz K-Pop temelli varyete şovlarına sarmış durumdayız.

Bunların en popüleri arasında sayılanlardan biri de Produce 101.

Şu konuda dürüst olmalıyım,önce The Unit'i izlemeseydim bu programın ilk bölümünden kolayca sıkılıp bırakırdım.

ve School 2017'yi izlememiş olsaydım...

İzlemeye başlayınca devamını getirmemi sağlayan kişi Kim Se Jong'du.

İlk defa School 2017'de izlemiştim kendisini.Araştırınca I.O.I adlı bir grubun eski bir üyesi olduğunu öğrenmiştim.''Very very very'' şarkılarını biliyordum ama tatliş kız gruplarından nefret eden ben tabii ki bu şarkıyı da sevmemiştim.

I.O.I grubunun bu programla oluşturulduğunu öğrenince küçük çaplı bir şok geçirdim desem yalan olmaz.Her ne kadar haz etmesem de fazlaca popüler olduklarını biliyordum çünkü.

Programı sevdim mi?Kesinlikle evet.

The Unit mi bu mu?Yine de The Unit.Çünkü orada hem kızların hem erkeklerin mücadelelerine şahit oluyorduk ve şovları çok yönlüydü.Yani hem tatlı hem girlcrush tarzı sert kareografileri vardı.Bu açıdan The Unit birkaç tık daha önde benim için.

The Unit'te sevmeyip burada sevdiğim tek şey ise gruplar için prodüktörlerden satın alınan şarkıların kalitesiydi.Produce 101'daki her şarkı çok iyiydi ama The Unit'teki şarkıları o kadar sevmedim.Bu konuda biraz ucuza kaçtıklarını düşünüyorum.

Yarışmada dikkat çeken birkaç kişiden söz etmek gerekirse;

Yukarıda Kim Se Jong için devam ettiğimi zaten söylemiştim :)







Merkez olmaya her şeyden çok önem verilen bu programda merkez olmadan parlayan tek kişiydi Kim Se Jong.Bir arkadaşının bu konuda güzel bir sitemi var hatta: ''Arkadaşlar Irony performansında merkez bendim,ben!Kim Se Jong değildi.'' Kendisi de biliyor ki o performansta en çok ilgiyi gören Kim Se Jong'un ta kendisiydi.

Jellyfish Entertainment'in ismini duyurup ünlü bir şirket haline getiren üçlüden en ünlüsü Kore halkı içinde.

Kim Se Jong'un içinde yer aldığı Produce 101'ın en mükemmel performansları;






Başta çekingen ve sessizdi,sonra bir geldi pir geldi : Choi Yoojung.



''Sanırım aşık oldum.''  b1a4'ten Jinyoung'u görünce verdiği tepki :)

Başta utangaç ve çekingen tavırlar sergileyen Yoojung Produce 101'ın tanıtım şarkısı Pick Me'nin merkezi olmayı başardı ve ününe ün kattı.


Mimiklerini konuşturduğu dans koreografisi Bang Bang herkesin ilgisini çekti.Jessie J'nin bile.

Jessie J tarafından bizzat paylaşıldı performans videosu.İlginç olan durum koreografiye sadece stajyer eli değmesiydi.Hocalarının hiçbir katkısı olmamıştı.

İronik olan da şu ki,dans pozisyonunda birinci olamamıştı bu koreografi :)






2001'li olduğuna inanamayacağınız JYP stajyeri(ydi) : Jeon So Mi





Başlarda ivme kaybederek dördüncü sıraya kadar geriledi.O sırada birincilik koltuğu sürekli Kim Se Jong'daydı.Final anında şaşırtıcı bir şekilde Kim Se Jong'a büyük fark attı ve programın birincisi oldu.

101 tane stajyerin toplandığı o ilk anda JYP stajyeri olduğu için bütün gözler onun üzerindeydi.Boru değil JYP sonuçta,diye düşünüyordu yarışmacılar.Hayal kırıklığına uğrattığı bazı zamanlar çok fazla eleştiri aldı.Neden?Çünkü o bir JYP stajyeriydi. (hahaha)

Grup kurulunca JYP Jeon So Mi'yi boş bırakmadı ve hemen bir sözleşme imzaladı.


İdol olmayan idol : Kim Sohye




Kim Sohye aslında bir oyuncuydu.Şirketi de ünlü oyuncuların olduğu bir şirketti zaten.Neden bu programa katıldın diye sorulunca ''Sadece denemek istedim.'' cevabını verdi.

Tabi 3-4 yıldır bu işle uğraşan kızlar bir yanda,hayatında doğru düzgün hiç dans etmeyen ve şarkı söylemeyen Kim Sohye diğer yanda.

İlk başta ayak uyduramadı.Koreografileri batırdı,şarkı sözlerini karıştırdı (bakınız Irony).Ve devamında bol bol azar yedi.

Kim Sohye'yi kurtaran Kim Se Jong oldu.Irony performansında Kim Sohye'ye yardım etmeye kimse yanaşmamıştı.Benim garibimde ağlıyordu bir köşede.Geldi Kim Sejong,bir şeyler öğretmeye çalıştı.Kısmen de başardı.

Kim Se Jong'un bu hareketi stratejik miydi yoksa samimi bir şekilde mi yardım etmeye yanaştı bilemiyorum ama ikisine de yaradı.Seyirciler Kim Sohye'yi çok sevdi ve bu vesileyle yarışmayı 5.sırada bitirdi.

Başta üzülüyordum bu kıza.''Ne yani?Sadece denemek istemiş.Olamaz mı?'' falan diye atarlanıyordum ekran karşısında.Lakin Kim Sohye zaman ilerledikçe kendini geliştirmeye hiç yanaşmadı.Onu ilk 11'in içine sokan seyircilerin merhameti oldu. O yüzden diğer bir sürü yetenekli kız yok sayıldı ve dalga geçer gibi bu kız ''idol'' ünvanına layık görüldü.


Yeteneğinden çok sıfatıyla ön plana çıkan ses : Kim Juna



Kim Juna'daki ses kimsede yoktu.Dansı biraz kötüydü ama benim o kadar gözüme batmadı.

Peki Kim Juna sadece sesiyle mi dikkatleri üzerine çekti?

Programdan kısa süre önce Kim Juna'nın Kim Soo Hyun'un üvey kardeşi olduğu ortaya çıktı.


Ortaya mı çıktı kendisi mi açıkladı bilmiyorum ama Kim Juna'yı gören yarışmacıların ilk tepkisi şu oldu: ''Aman Tanrım!Onu tanıyorum.O Kim Soo Hyun sunbaemin kardeşi!''

Bu olayla ilgili netizenler çok fazla üstüne gitti.Bilirsiniz Koreli netizenleri,hepsi ayrı bir manyaktır.Tabii bunlar boş durur mu,kızın Instagram hesabındaki resimlerinin altını hakaretlerle doldurup küfürler yağdırdılar ve tehdit mesajlarının ardı arkası kesilmedi.

Kim Juna'nın ağladığı o röpartajı aklımdan çıkmıyor.Sanki Kim Soo Hyun'un üvey kardeşi benmişim de o tehdit mesajlarını ben almışım gibi hissettim.

Yarışmacıları sıraya sokan seyirci.Ee seyirciler Kim Juna'yı zaten sevmiyor.Peki yükselebildi mi?

Beklediğimden daha çok yükseldi diyebilirim.Sanırım seyirciler işle nefreti birbirinden ayırabildiler lakin ilk 11'e giremedi ne yazık ki.

Grup kısa zaman önce dağıldı.I.O.I üyesi üç kız Gugudan adlı başka bir grubun üyesi oldu.Grubu sevmediğim için neden dağıldığını araştırma gereği bile duymadım.


Program hakkında söyleyeceklerim bu kadar.Siz bu program ve grup hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu da benden size son bir jest ;)

6 yorum:

  1. Bu tür programlari bir türlu sevemiyorum nedense Kara icin yapilan o programdaki kiz intihar ettikten sonra.Bu programlarla ilgili bir taslagim mevcut bi ara yayinliycam insallah.guzel aciklamissinbu arada da 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taslağını merakla bekliyor olacağım.Teşekkürler :)
      Bu programa katılıp da yerinde psikolojiyle ayrılan bir kişiyi bile duymadım.Gerçekten acımasızlar ama bu onlar için normal bir şey gibi geliyor artık.

      Sil
  2. İlk sezonu izlemeye çalıştım sonra bütün kızlar mıç mıç , ay ben çok şirinim diye dolanıyordu dayanamadım , bir grup mu ne vardı sert farzları olan onlar çok iyiydi ama şirin değil diye düşük seviyeye sokmuşlardı ondan sonra izlemedim zaten . Birde kim sohye hiç sevemedim , kendi de açıkça ben ünlü olmak için geldim dedi çok garip geldi bari çaktırmasaydı .
    Ama ikinci sezonun büyük kısmını izledim , onda da nu'est var diye. Fakat ikinci sezondaki çocuklar çok komikler , oluşturulan grubun üyeleri de komik :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz mıç mıç oldukları doğru.Ben de pek haz etmiyorum bu tip kız gruplarından ama yarışma format itibariyle gerçekten kaliteliydi.
      Sohye konusunda hemfikiriz.Emek vermeden buralara kadar geldi,hem de hak etmediği halde.
      İkinci sezonun başlarındayım.Başka yarışma programlarını da takip ediyorum o yüzden çok sık izleyemedim ama erkeklerin mücadelesi daha izlenesi olmuş.Nu'est'e çok üzülmüştüm gördüğümde.Nereden nereye :/

      Sil
  3. hımm sempatik duruyo bakabilirim yaniiii :)

    YanıtlaSil