14 Temmuz 2016 Perşembe

Shrek:Çocukluğumuzun Animasyonu


Çok eski zamanın bir filmidir Shrek.Aynı zamanda her kesim tarafından da sevdirmiştir kendini.Türkiye'de 2001 yılında vizyona girdi.Aslen bir masaldan uyarlanan animasyonun bir Oscar ödülü bile var.

En son çekilen Shrek filmi Shrek 5:Mutlu Yıllar.Tabii bu filmde olayın suyu çıkartılmış.Çok tutan bir film olunca uzat uzatabildiğin kadar.Benim en sevdiğim Shrek filmi ise Shrek 2'dir.Hala şu zaman bile bıkmadan usanmadan açar izlerim.Bu serinin kendini bana diğer filmlerinden daha çok sevdirmesi müzikleri olabilir pek'ala.Her müziği ayrı güzeldi.Özellikle 'O Benim Dünyam'.En sevdiğim sahnesi ise Shrek'in büyük kurabiye ve diğerleriyle saraya girmeye çalıştığı sahneydi.

Küçükken babam Vcd Player almıştı.Herkeste yoktu o zamanlar.Nadirdi sayısı.Bana da her zaman animasyon filmlerini kiralardı.Bende bu gavur icadını (babannemin tabiriyle) çözünce,sürekli açar açar izlerdim.Özellikle Aslan Kral,Charlie'nin Çikolata Fabrikası ve Shrek en çok sevdiğim filmlerdi.

Babam filmi kiralayınca geri vermek zorunda kalırdı haliyle.Bende yalvarırdım:'Babaaaaaa!Lütfen filmlerimi verme!' İşe yaramazdı tabii.Ben ağlayarak kendini acındıran çocuklardan da değildim.Olamadım daha doğrusu,çünkü babam izin vermezdi.'SeRa çocuk gibi ağlama karşımda!' O zamanlar ki yaşım göz önüne alınırsa ya ben aptalmışım ya da babamdan çok fazla tırsarmışım.

Bazı insanlarda şu anlayış var:'Sen çocuk musun da animasyon filmlerini izliyorsun?' Yetişkin sıfatına sahip olmak çizgi film izlememize engelmiş de benim mi haberim yok.Arada bir içindeki çocuğu çıkarmak iyi değil midir?Kendini bize alıştıran bu sevimsiz dünyadan kısa bir süre olsun uzaklaşmak çocukluk mu oluyor şimdi?Fakat artık bu laflara aldırmıyorum.Yeri gelir,aksiyon filmi izlerim yeri gelir aşk yeri gelir animasyon.

Peki sizin çocukluğunuzun animasyonu hangisiydi?




2 yorum:

  1. Favori animasyonum yoktu ama izlediklerim arasımda Aşçı Fare ve Buz Devri'ni beğendiğimi söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşçı fareyi izlemedim ama Buz Devri'ni ben de çok severim :)

      Sil