25 Temmuz 2016 Pazartesi

Bugünlerde Gençlerin Ortak Sorunu:Hangi Üniversite?




Lys sonuçlarının açıklanmasıyla bütün gençleri aynı sorun sardı:Hangi üniversiteye gitmeliyim?Kendimce dört gruba ayırdım bu gençleri;

1)Puanı iyi gelmiş nereye gideceğini bilemeyenler
2)Hedefi belli olan fakat puanı kötü gelenler
3)Puanı iyi gelip gideceği yerde belli olanlar fakat ailesiyle ortak bir noktada birleşemeyenler
4)Puanı kötü gelip 'Seneye inşallah.' kafasına girenler


Ben bu dönemi atlattım Allah'tan.O yüzden gençlerimize sabır ve hayır diliyorum bu konuda.Bana göre yukarıdaki maddelerden en tehlikelisi madde 3.Bizzat halamla yaşıyorum hatta.Yani halam yaşıyor ben seyirci kalıyorum.Bir kuzenim var ilk dokuz binde,psikoloji okumak istiyor fakat eniştemle anlaşamadı.Diğeri ise sıralamayı ilk on bin de bekliyordu hedefi İtü'ydü fakat ilk yirmi beş bin de geldi sıralama.Şaşırmakla beraber çok da sinirlendi haliyle.


Psikoloji okumak isteyen kuzenim Sedef,İstanbul'a gitmek istiyor fakat eniştem İstanbul'a göndermek istemiyor.Eniştem İzmir'e git diyor,bunu da kuzenim istemiyor.Hayal kırıklığına uğrayan Yalın'da İstanbul'a gitmek istiyor.Ama orada gideceği üniversite iyi değil.Ona da İzmir'e ya da Ankara'ya git deniyor,bu istemiyor.Çok iyi burs imkanı olan üniversiteler var,onu da eniştem istemiyor;biraz da ırkçı davranış sergileyerek.Ne olacak bilmiyorum.


Şimdi Allah'tan yönlendirenler var.Babamgilin zamanı daha kötüymüş.Adam tıpı kazanacak puan almış fakat Ziraat Mühendisliği okumuş.Diğer halam desen öylesine.İlk tercih yapılırmış o zamanlar,daha sınava girmeden.Halam da kendine güvenip Dokuz Eylül Tıp,Hacettepe Tıp yazınca gelmemiş haliyle.'Halbuki bir Konya ya da Eskişehir yazsaydım gelirdi mutlaka ama hırsımın kurbanı oldum.' der halam.Hırstan ziyade bilgisizlik.En önemlisi eğitim şartları.Puan almadan tercih yapmak nedir Allah aşkına?


Gençler,fazla stres altındasınız,ne deseniz haklısınız.Ama benim sizlere tavsiyem önceliği ne ailenize verin ne de kendi isteklerinize.Önceliği gelecekteki çıkarlarınıza göre vermeye çalışın.'Hangisi seçersem daha çok avantaj arz eder benim için?' Bu fikirden yola çıkarak düşüncelerinizi şekillendirin.Şimdiden hepinize başarılar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder