27 Haziran 2016 Pazartesi

Şeker (!) Bayramı


Malumunuz Ramazan ayı sona ermek üzere ve bayram yaklaşıyor.Fakat bu bayrama şeker bayramı mı denmeli yoksa Ramazan Bayramı mı?Küçükken halama sormuştum 'Neden şeker bayramı diyoruz hala?' diye.'Olur mu canım öyle şey,şeker bayramı milletin uydurması,doğrusu Ramazan Bayramı!' Halam bana bu cevabı vermiş fakat millet neden şeker bayramı diyor,bunun açıklamasını yapmamıştı.Benim nihai fikrim bayramdan sonra çocuklara dağıtılan şekerlerden ötürü bu ismin verildiğiydi.Yanlış değil fakat sizler için (aynı zamanda kendim için) biraz araştırayım dedim ve bu vesileyle Murat Bardakçı'nın köşe yazısına rastladım.İnsanların Ramazan sonunda Allah'ın verdiği nimetlere şükrettiği,bu yüzden Ramazanın sona ermesiyle Şükür Bayramı dedikleri aktarılmış.Şükür Bayramı ise halk arasında zamanla dolaşarak 'Şeker Bayramı' olarak dile getirilmeye başlanmış.Halama göre Şeker Bayramı demek günah sayılıyor.Neden diye sorduğumda ise beni tatmin eden bir açıklaması olmadı.


Yıllardan beri süregelen gereksiz bir tartışma bana göre.İstemeden tanık olduğum komik ve bir o kadar da acınası bir olaydan bahsetmek istiyorum sizlere.Annem iftara yakın bir arkadaşı ve ailesini çağırmıştı.8 yaşlarında tatlı mı tatlı minik bir de yumurcak vardı.İftardan sonra çaylarımızı içerken bu tatlı oğlan öbür odadan koşturarak annesinin yanına geldi:'Anneeeee!Şeker Bayramı'na kaç gün kaldıııı?!' 'Bir daha Şeker Bayramı dediğini duyarsam senin o ağzına biber sürerim!Ne demek Şeker Bayramı?Günah günah!' Annemle ben bu manzarayı ağzımız açık bir şekilde izledik.Demek ki annem de bilmiyordu arkadaşının böyle saçma fikirlere sahip olduğunu....


Her yıl ortaya atılmazsa olmazsa olmazlardan,beyni gereksiz yere meşgul eden akla aykırı tartışmalardan bir tanesi bu sene de baş gösterdi ne yazık ki.Halkımızı bu fikirlere iten kişilerde siyasi büyüklerimizden başkası değil.Umarız bu tartışma ileride bir gün sona erer.Tabii onun yerine başka isimler bulunmaya devam edilmezse...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder