6 Şubat 2016 Cumartesi

Hediyeye Verilen Değer




                        Hediyeleşmeyi seven bir milletiz.Bu hediye illa doğum gününde alınan bir tişört ya da bilgisayar değildir.Bazen komşuna verdiğin 3 dilim kek ya da bir tabak kısırdır.''Sevdiğine verdiğin her hediye,ona bahşedilmiş küçük bir mutluluktur.'' derdi babam.Bu yüzden verilen hediyenin mali değerine bakmaksızın nasıl mutlu olmamız gerektiği öğretildi bize.


                       Fakat gümbür gümbür gelen yeni nesille birlikte öğretilen değerler bir bir kaybolmaya başladı ne yazık ki...Hediyenin manevi değerinden çok maddi değerine verilen önem arttı.

                   
                       Geçenlerde 11 yaşına girmiş kuzenimin doğüm gününü kutladık.Halam komşuları-akrabaları kuzenimde arkadaşlarını çağırmış.Ev baya kalabalıktı.30-40 kişi vardır.Tabii o kalabalıkta kafama uygun birini bulamayıp da dakikaları saymam başka bir yazının konusu.Her neyse,herkes yavaş yavaş dağılmaya başladı.En sona biz kaldık.Kuzenim gelen hediyeleri öyle bir şevkle açıyordu ki ben de kendimi açmaktan alıkoyamadım.Açtığım her hediyede :'Bak bunu ... almış.' diyordum.Başka bir hediye paketini açtım,içinden banyo lifi çıktı.İlmeklerin bazıları yanlış atılmıştı yani el örmesi bir lifti bu.Kuzenime gülümseyerek:'Bak biri sana lif örmüş.'dedim.Eline aldı,yüzünü buruşturdu:'Ama bu bozuk!'dedi.Sonrasında eline hediye paketini aldı,kimin verdiğine baktı:'Aa bu kız mı?Hiç şaşırmadım.Çok parası yok zaten.Yapa yapa bunu yapmış.' dedi.Başımdan aşağıya kaynar sular döküldü.Herkesin olduğu zamanı hatırladım.Kenarda oturan ezik büzük,sanki oraya zorla sürüklenmiş gibi duran bir kız vardı.Bir iki kere konuşmaya çalıştım ama o konuşmayınca ben de zorlamamıştım.Kuzenime kızı tarif ettim:'Evet,o!' dedi.Kendime bir dakika süre tanıdım.Sonra:'Nasıl böyle söylersin Züleyha?Parası yok diye insanları aşağılamak sana yakıştı mı sence?Hem o lifi örmek için kim bilir nasıl uğraştı.Senin hediyeye verdiğin değer bu mu?'diye patladım.Başta kendini savunmaya çalıştıysa da sonrasında salıverdi gözyaşlarını aşağıya.Özür diledi ve bir daha yapmayacağını söyledi.

               
                     Demek istediğim şu ki,ortaya çıkan Katy Perry'ler Taylor Swift'ler yüzünden çocuklarımız bizi değil onları örnek alır oldu.Yanlış batılılılaşma aldı başını gidiyor zaten,üstüne de yok olan değerlerimiz gün be gün artıyor.


                   Umarım sıkıntımı dilediğim şekilde dile getirebilmişimdir.Yanlışımız olduysa affola!Kendinize iyi davranın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder